Afgelopen zaterdag hadden onze mannen weer geluk met het weer. Het was een zonnige dag.
We begonnen om 10.30 tegen AAC(Amsterdamse Atletiek Club Rugby).
De mannen waar we tegen moesten hadden wel een paar stevige kerels ertussen staan. Maar wij lieten ons hoofd niet hangen. Er was een mooie verdediging waar we toch een hoop teckels van iedereen tegen AAC zagen.
Het zag er mooi uit 2 of 3 van ons die 1 aanvaller van AAC tackelden.
AAC was hier goed op voorbereid en gaf de bal snel aan een eigen speler.
Deze jongen hebben de tactiek al goed door.  Hierdoor kwam AAC al snel op een voorsprong. Maar ze liepen niet door onze verdediging heen ze moesten zich er een weg door heen zien te banen. Tom wist in de eerste helft al een try te scoren.  Jammer voor ons was dit het enigste punt wat wij behaalden in de eerste wedstrijd. De eindstand werd uiteindelijk
12 tegen 1.

Al met al zoals ik ook van de verschillende supporters aan de kant hoorde was dit echt een hele mooie wedstrijd. Hier kunnen onze spelers echt trots op zijn.
Vol goede moed kwam de tweede wedstrijd eraan tegen Alkmaar . Ook hier lieten wij zien dat we gezamenlijk goed konden samenspelen. Echter had Alkmaar vorige week ook niet vergeten en gingen zij er ook voor de winst. Ook hier werd er weer om iedere meter gestreden. Wat je goed zag is dat er wel goed getackeld werd ……… en dan. De bal ligt op de grond wie pakt hem op?
Alkmaar had zijn verdediging vele malen beter dan vorige week in Schagen en op Tom na kon niemand de try line bereiken. Je kon nu goed zien dat in je eentje erdoor rennen niet lukt, met meerdere op lopen en met mekaar dan voor de try gaan. Dat moet er nog beter in. Dan komen die punten wel.
Al was de eindstand niet waar we op hoopte 1 tegen 9. Toch was deze wedstrijd ook een fantastisch wedstrijd om naar te kijken. Op naar de volgende wedstrijden.

Foto's van de wedstrijden:

picasa_albumid=6081605768526126177